Voorzitter CBW-Mitex voorziet radicale verandering woonmarkt

Dinsdag 26 juli 2011 om 14:45

Binnen twee tot drie jaar komter een radicale verandering in de verhoudingen op de woonmarkt, aldus Jan Meerman, voorzitter van brancheorganisatie CBW-Mitex. De reguliere woondetailhandel slaagt er nauwelijks in een strategie te ontwikkelen om consumenten naar de gespecialiseerde woonwinkel te trekken.
 
Meerman spreekt van een “stilte voor de storm” als hij de huidige toestand van de woonmarkt bekijkt. Nu ook ontwerpers, fabrikanten en andere leveranciers zich rechtstreeks tot de eindgebruikers richten, lijkt het hek van de dam. Bouwmarkten en tuincentra zijn er allang achter zijn dat er omzet in de woonbranche te halen valt en hebben inmiddels grote delen van het aanbod van de woondetailhandel naar zich toegetrokken, terwijl dat omgekeerd niet het geval is.Uit cijfers van Van Es Marketing Services blijkt dat bouwmarkten over het eerste kwartaal van 2011 37% van hun omzet met dhz-producten hebben behaald en 63% met woongerelateerde producten. Tuincentra haalden 25% van de omzet met woonproducten, 44% met tuinartikelen, 13% met dhz-producten en 17% met overige artikelen.

Terug naar overzicht |Naar boven

Volg ons op Social Media